فُلک آرت

فُلک آرت

..«یار مردان خدا باش که در کشتی نوح»..
.«هست خاکی که به آبی نخرد طوفان را».

آخرین نظرات

2 :. چرا فُلک آرت؟

چهارشنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۲، ۰۴:۱۵ ب.ظ

به نام خدا


فلک آرم


همونطور که توی پست قبلی م گفتم، خیلی وقت بود که یه احساس دِینی نسبت به شهدا، ائمه معصومین(علیهم السلام) و امام زمانم(عجل الله تعالی فرجه)، قرآن، جنگ نرم و البته دلم می کردم. خب چی بهتر از وبلاگ؟یه وبلاگی که بشه توش با شهدا درددل کرد، از ائمه اطهار و انبیاء الهی مدد گرفت، آیه های قرآن رو توش مرور کرد، از سیاست و جنگ نرم و اعتقادات نوشت، موضع گیری و جبهه گیری کرد، و گاهی هم حرف دل نوشت... البته من دستی هم بر آتش گرافیک و طراحی دارم... البته نه خیلی حرفه ای؛ ولی به قدری که بشه مفهوم رو رسوند و تاثیر گذاشت. پس درد دلهام، مددگرفتنهام، قرآن خوندنم، جنگ نرم و موضع گیری م و حرف دلهام میتونه با زبان خودم نوشته بشه؛ بماند که هرگز نمیشه از نوشتن گذشت.

داشتم می گفتم...

بعد از اینکه به این نتیجه رسیدم که باید کاری کرد و از ورطه مصرف گرایی سیاسی و اعتقادی دور شد، به این فکر افتادم که چه اسمی رو انتخاب کنم... کلی فکر کردم، نتیجه ای نگرفتم. پس رفتم وضو گرفتم، حمد خوندم، صلوات فرستادم و با «بسم الله الرحمن الرحیم» صفحه ای از قرآن رو باز کردم. صفحه 343 قرآن برام اومد... تمام آیات این صفحه از سوره مومنون، مربوط بود به ماجرای حضرت نوح و ساختن کشتی؛  وقتی رسیدم به آخر صفحه، نوشته بود: «فاوحینا الیه ان اصنع الفُلک باعیننا و وحینا...»  پس من هم فلک رو ساختم؛

.

.

پی نوشت: البته Folk Art در انگلیسی هم معنایی داره که وبلاگم رو بیشتر معرفی میکنه، معنای تحت اللفظی این عبارت میشه «هنر مردمی». ان شاءالله بتونم توی این وبلاگ حرف دل مردم رو بزنم که فهمیدن درد مردم هنر است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی